A webáruház készítés során számos nehézséggel találkozhatunk, és vannak olyan alapvető hibák, amelyekre nagyon jó odafigyelni. A webáruház készítés során a legfontosabb, hogy az oldal reszponzív legyen. A reszponzivitás ma már szinte alapkövetelmény kellene legyen, mégis sok olyan elavult weboldalt lehet találni, amik nem felelnek meg ennek a követelménynek. És hogy milyen is tulajdonképpen egy reszponzív honlap? Telefonra, illetve tabletre is optimalizálva van. A nem reszponzív weboldalakat értelemszerűen a Google is hátrébb rangsorolja, hiszen nem felelnek meg a mai kor követelményeinek. A weboldalakra látogatók ugyanis nagyságrendileg 60%-a használ hordozható készüléket, így rengeteg potenciális ügyféltől eshetünk el, ha nem optimalizáljuk mobilra és tabletre is a weboldalt. A webáruház készítés során hangsúlyt kell fektetni a megjelenésre, a designra. Nagyon sok olyan portál található a neten, amelyeket még az internet hőskorában készítettek, és azóta teljesen változatlanok. De mi a baj ezekkel az oldalakkal? Elsősorban az, hogy már a böngészők sem támogatják őket. Másrészről pedig valljuk be őszintén nem túlságosan bizalomgerjesztő, hogy éveken át nem nyúltak egy adott weboldalhoz és bizony nehéz is rajta kiigazodni. Nem csak a régi, de az új weboldalakon is találkozni olyan site-okkal, amelyek átláthatatlanok. A weboldal átláthatóságának elmulasztása szintén egy alapvető hiba, amelyet a weboldal készítés során elkövetnek. Strukturális szempontból érdemes követni a három klikkes-szabályt, vagyis ne legyen olyan az oldal, amihez 4-5-öt kell kattintani, mire elérünk hozzá, hanem maximum 3 klikkeléssel el lehessen jutni bárhová.